Friday 11 September 2015

Canada Goose Norge

Opp veien på Red Bay arkeologer fortsatt avdekke den første industrielle hvalfangst fabrikken  my partner and i  verden. Grunnlagt  i  1540s av de baskiske fiskere fra området mellom Frankrike og Spania, ble hvalolje brukes til å lyse opp Europa. Under sitt høydepunkt,  over  2500 hvalfangere  i  Labrador, produsert cirka 20.000 fat olje årlig. Ved hjelp chalupas, en båt ikke en sandwich, harpunert de retthvalene og brakte dem til land  with regard to  prosessering.  my partner and i  havnen på Saddle Island arkeologiske utgravninger er fortsatt  when i  prosessen. Mange gjenstander er utstilt  my partner and i  det lokale museet, inkludert deler av vraket av  your  San Juan, en hvalbåt, funnet  i  nærheten av den moderne vraket av Bernier, fanget  we  samme type stormer knyttet til Labrador-kysten. Mange nettsteder finnes på fastlandet, men har ikke blitt utforsket, fordi de er på privat eiendom. Den baskiske industrien døde rundt 1600, på grunn av deres engasjement  i  ødeleggelsen av den spanske armada av engelskmennene (den baskiske var på den tapende side).canada goose jakke butikk
At Red Bay, ender den asfalterte veien. En ny grusvei fører til Cartwright, åpne kystbyene  with regard to  turisme og næringsutvikling. Etter å ha reist førti eller så kilometer på veien, vi parkerte  regarding  natten på en av de mange grustak som brukes til bygging av roadbed. Mo hadde en flott tid å utforske kriker og kroker av steinene.
Kjør grusveien fra Red Bay til Cartwright, en distanse på 312 kilometer eller 187 miles. Veien er om lag ti kilometer bredt og er veldig godt preparerte. Fartsgrensen er 70 km  my partner and i  timen eller 42 mph. Langs hele veien er feiende utsikt  a lot more than  furuskog og fjell, noe beslektet med kjøring Nord Passage gjennom Adirondacks. Omtrent 80 kilometer fra Cartwright er knutepunkt  regarding  den planlagte veien til Goose Bay  involving  ytterligere 250 kilometer. De planlegger å åpne denne veien til sommeren 2008.  pertaining to  nå må du ta fergen, 'Sir Robert Bond', fra Cartwright til Goose Bay.
De fleste av byene langs ruten er forbigått av den nye veien. Det er få tjenester på motorveien selv.  when i  Lodge Bay, gass og diverse elementer er tilgjengelig på Mona  single  Stop; ingen diesel. Diesel er tilgjengelig på Marias Harbour ved C & J Automotive. Maria er anløpsstedet  with regard to  Battle Harbour Island og National Historic District. Kjent som "uoffisielle" hovedstad Labrador, var Battle Harbour en viktig base  for  fiske salt torsk  my partner and i  Labrador  we  det 19. århundre. Området ser ganske mye som den gjorde  when i  1909. Fisket fortsatte til 1990-tallet og deretter ble donert til folket. Før advent av motorveien dette året øya var ganske utilgjengelig, bortsett fra med båt. Dagens tolker  my spouse and i  tradisjonell kjole veilede turister gjennom en typisk fiskeværet det 19. og 20. århundre. Overnattingssteder er tilgjengelig  pertaining to  overnattinger.
Femti km. fra Marias Harbour er Port Hope Simpson på den vakre Alexis River. Restauranter, sengeplass, drivstoff og et sykehus er tilgjengelig der. Dette er den siste rest av sivilisasjonen  with regard to  neste 187 k. Det er svært få steder å slå av motorveien  regarding  å hvile. De fleste bare parkere på siden av veien. Mesteparten av trafikken oppdaget var anleggskjøretøy langs en femti km. strekke.
Veiene  my spouse and i  Cartwright er  my partner and i  fullstendig kontrast til motorveien: oppkjørte og bølge. Vi parkerte med andre tilhengere på billettkontoret parkeringsplassen, som ligger nær kaien, og så tidevannet kommer inn.
Det er lite å gjøre  my partner and i  Cartwright. Folk gjør hay mens solen skinner, som vil være  with regard to  bare noen få år. Deretter Cartwright vil komme tilbake til anonymitet. Vi gikk om bord på Sir Robert (ikke James) Bond Ferry 4:30  regarding  en 07:00 seiling. Skipet var full kapasitet, alle på vei hjem fra ferie eller å gjøre det beste ut av en tre dagers helg før retur til skole eller arbeid. Skipet er langt fra luksuriøse.  we  løpet av natten mange mennesker, som ikke har en sopelime skapet størrelse rom, sov på gulvene. Det rareste om skipet er mat service. Kantina var åpent bare til 06:30, ½  night out  før avgang. Bare snacks og baren var åpen om seiling selv. Ønsket å se Wunderstrand, en  mil  lang hvit sandstrand landemerke  for  vikingene, en  to help  dagers reise fra L'Anse aux Meadows. Da vi kom til kysten og Porcupine Point, hadde sola allerede satt. Vi blir nødt til å vente på en annen dag  pertaining to  å se dem.
Etter en morsom kveld om bord på fergen, dokket vi  in  Goose Bay-Happy Valley, NF. Båten var som en likhuset, kropper overalt. Hvis noen ikke sov  when i  en av de få lenestoler tilgjengelig, var de på gulvet mellom dem eller på siden. Den beste måten å manøvrere gjennom området var  coming from  lounge stol seter. Få mennesker var på dem, fordi de var vanskelig å sove i:  pertaining to  smal og ikke hvile nok. Etter baren stengt, jeg gikk og prøvde dette området. Noen ungdommer ble strødd på gulvet og skrev stolene, som var lavt kutt og på svivler. Ved å plassere kroppen riktig  in  jeg kunne legge seg ned og ta en viss grad av komfort og søvn. Vi våknet opp til en typisk Labrador dag: overskyet, vått og kjølig.
Vårt første stopp var besøkssenter, som ble stengt: bare åpnet man-fre. Jeg antar  from  folk glemmer  with  en strøm av mennesker kommer av en båt hver lørdag 08:00 til 09:00, som kanskje liker litt informasjon om byen. Vi hadde hørt  from  RVs ble tillatt å parkere  we  rådhuset parkeringsplassen. Men vi visste ikke hvor det var og våre kart viser ikke det. Vi bestemte oss  regarding  å gå til en Tim Horton, tror Dunkin 'Donuts  i  USA, og få nødvendig næring (?), En kopp Java, og noen nødvendige retninger. Etter å ha fått begge deler og noen gode råd fra lokalbefolkningen som hadde vært på skipet med oss, vi var på vei ut døra, da vi hørte utbrøt: "CHICAGO?" Jeg hadde på meg Chicago Heights kjørebane Jacket. Vi snudde seg og møtte et par fra Chicago. Han arbeider  intended for  Serco, meteorologene på flystasjonen. Etter å ha brukt litt tid  my spouse and i  samtalen, spurte han oss om vi ville ha en tur til anleggene. Den greske kor brølte ut et rungende "JA". Vi fortalte dem  in  vi ville bli parkert på rådhuset, ca 100 yards nedover veien. De sa  with  de ville møte oss der  my partner and i  et par timer.Canada Goose Norge

Goose Bay Airport var en gang en av de mest betydningsfulle militære airbases  my partner and i  Nord-Amerika. Den amerikanske bygget en mega-rullebanen, lenge nok til å lande et fly, og en gang ansatt 16.000 personell som en SAC basen frem til 1991.  we  1980-årene en av romferger som brukes rullebanen  pertaining to  en landingsstripe. Vi ble eskortert til værvarsling tårnet og gitt en kokk tur til anleggene. Anlegget er delt inn  i  tre seksjoner ,: observasjon, militær briefing, og prognoser. De er ansvarlige  with regard to  været observasjon og rapportering av en 240 K diameter område, på størrelse med New England minus Maine. Vi klarte ikke å gå opp  we  den tilstøtende luften tårnet. RAF, britiske Royal Air Force, hadde planer om å starte lavtflyvende manøvrer  my partner and i  et par minutter. Vi hadde gått glipp av  carry  off av en amerikansk AWACS fly et par timer siden. Vi gikk ut på dekk og så på mens Tornado jagerfly tok av fra rullebanen, etterbrennere på og en tordnende brøl  i  kjølvannet; en ganske spennende skue. Mellom  carry  offs en RCMP jet landet og takset foran oss. Andre mindre kommersielle fly også delte rullebanen. Med andre ord, er Goose Bay et pulserende levende vesen. Også ved hjelp av fasiliteter er det tyske Air  Force  (Luftwafte) og Canada fem Wing. Treningen er svært miljøvennlig, tar hensyn til  retailer  flokker av villrein og annet dyreliv når de planlegger treningsoppdrag.
                                                                                          

No comments:

Post a Comment